martes, 9 de diciembre de 2014

JOGUINES ADIENTS PER A CADA EDAT

Edat
CaracterístiquesTipus de joguines
De 0 a
6 mesos
·· Segueixen amb la mirada el moviment de persones i d’objectes.
·· Descobreixen la funcionalitat del seu cos.
·· Responen amb rialles i xerroteigs.
·· Diferencien formes i colors.
·· Poden agafar objectes.
·· Mòbils de bressol.
·· Sonalls de colors.
·· Ninos de goma.
·· Elements amb so.
·· Mossegador per les dents.
·· Catifes de tela amb activitats pel nen.
·· Joguines amb contrast de colors i diferents textures.
De 7 a
12 mesos
·· Moviments més voluntaris.
·· Exploren i colpegen objectes.
·· Busquen objectes amagats.
·· Seuen sols.
·· Arrosseguen i agafen diferents objectes.
·· Capacitat per reconèixer veus i dir algunes paraules com negacions, afirmacions i “papa” i “mama”.
·· Joguines que roden, pilotes, jocs d’encaixar senzills.
·· Joguines sonores.
·· Joguines amb contrast de colors.
·· Joguines amb textures diferents.
·· Saltamartins, ninos de drap.
·· Joguines per l’aigua.
·· Centres d’activitats amb elements per manipular amb sons i textures.
De 13 a
18 mesos
·· Saben caminar i saltar.
·· Fan servir i entenen les paraules.
·· Tiren i recullen objectes.
·· Reconeixen la propietat dels objectes.
·· Ninos de drap, goma o vellut.
·· Joguines amb diferents textures i contrasts de colors.
·· Construccions i cubs per encaixar i apilar.
·· Bicicletes i cotxets de tres o quatre rodes.
·· Centres d’activitats.
De 19 a
24 mesos
·· Aconsegueixen equilibri.
·· Parlen i comprenen.
·· Senten alegria davant els seus guanys.
·· Descobreixen l’entorn i la natura.
·· Juguen amb els companys.
·· Primers jocs simbòlics.
·· Apareixen els primers amics.
·· Joguines de moviment com cotxes, bicicletes i altres vehicles.
·· Gronxadors.
·· Nines, animalets.
·· Jocs d’expressió com pissarres, pintures, musicals.
De 2 a 3
anys
·· Aprenentatge d’habilitats noves.
·· Corren i salten.
·· Sentit del perill.
·· Més destresa.
·· Curiositat pels nombres.
·· Tricicles, cotxes, pales, cubs, construccions, puzzles.
·· Instruments musicals, plastilina, pintures.
·· Nines, vestits, bressols, cotxets, cadires, telèfons de joguina.
De 3 a 5 anys
·· Descobreixen l’entorn familiar.
·· Conversen i pregunten.
·· Major habilitat física i precisió.
·· Mostren sentiments en els jocs.
·· Aprenen cançons.
·· Comparteixen i juguen amb els seus amics.
·· Puzzles, mecanos.
·· Patins, tricicles, bicicletes, camions.
·· Pissarres, contes, titelles, magnetòfons.
·· Ninos articulats o amb accessoris, disfresses, cases de nines.
·· Primers jocs de taula.
De 6 a 8
anys
·· Augmenta la curiositat.
·· Poden llegir, dibuixar i escriure.
·· Sumen i resten.
·· Creen móns imaginaris.
·· Realitzen activitats en grup.
·· Pilotes, equips d’esport.
·· Bicicletes, monopatins, estels.
·· Mosaics, jocs manuals.
·· Trens, cotxes teledirigits.
·· Jocs de preguntes i respostes, de memòria,
·· Jocs de cartes, futbolins, billars.
·· Jocs de cartes, futbolins, billars
·· Microscopis, jocs d’experiments.
De 9 a 11
anys
·· Tendència a exagerar.
·· Fan plans propis.
·· Individualisme.
·· Jocs a l’aire lliure.
·· Interès pels amics, els clubs i les col.leccions.
·· Activitats complicades.
·· Complements esportius, bicicletes, monopatins.
·· Mecanos de metall, construccions complexes, maquetes.
·· Jocs manuals.
·· Jocs audiovisuals i electrònics.
·· Jocs d’estratègia i reflexió, jocs de societat. amiliars.

No hay comentarios:

Publicar un comentario